התחברות

התחברות לחשבון

שם משתמש *
סיסמה *
זכור אותי

כיצד לכתוב מאמר עם המון צפיות - חלק א

מרצים, מנחי סדנאות ויועצים יקרים, היום החלטתי להתייחס לנושא שדורש התייחסות: מה מבדיל בין מאמר מעניין שמזמין המון גולשים לקרוא לבין מאמר "רגיל" ובאנלי? כיצד נוכל לשלוט בכמות הכניסות למאמר ששלחנו לפרסום? או במילים אחרות, כיצד עושים שיווק נכון של מאמרים? הנה 3 טיפים יעילים ביותר:

1. מילות מפתח בפסקה הראשונה: כשאתם מפרסמים במאגר מרצים כתבה, השתמשו במילים רלוונטיות למאגר וגם רלוונטיות לתחום שלכם. למשל: "מרצים", "מרצה", "הרצאה", "הרצאה מעניינת", "הרצאה מרתקת". או בניסוח בתוך משפט: "כאחד המרצים המובילים בתחום ה- X, אני רוצה לספר לכם על נושא - Y". וגם מילים הקשורות לתחומכם, מתוך מחשבה על מה הגולש היה עשוי להקליד בגוגל שיכול לגרום לו למצוא את המאמר שפרסמתי. למשל, אם אתם מרצים, מנחי סדנאות או יועצים בנושא זוגיות, מילים רלוונטיות עשויות להיות: "הרצאה על זוגיות", "מרצה לזוגיות" וכדומה. כך למשל משפט עשוי להופיע בפסקה הראשונה: "כמרצה מזה עשור בנושא זוגיות, היום רציתי לספר לכם על אחד הנושאים המרתקים ביותר..."

2. מילות מפתח בשם המאמר: אחד המרכיבים שאולי הכי רלוונטיים בכתיבת מאמרים, היא כותרת המאמר. איזו כותרת תהיה המושכת ביותר שתגרום לאנשים כה רבים להיכנס ולקרוא את פרי עמלינו? מהן מילות הקסם שגורפות צפיות כה רבות? שם המאמר ! פשוט כמו שזה נשמע. ומהי נוסחאת הקסם ? והנה הנוסחא: הגדרת קהל היעד + אינטרס אישי נתפס + מילות מפתח רלוונטיות. אני בהחלט אסביר: הגדרת קהל היעל - לפני שקהל היעד פותח את המאמר, ולפני שהוא יודע בכלל על מה המאמר מדבר, חייב להיות מרכיב שימשוך אותו ויגרום לו להבין שזהו מאמר שיעסוק בו בלבד, למשל: "מנכ"ל שהרוויח יותר מידי כסף בשבוע אחד". מי הקהל היעד? - נכון, בכירים, עצמאים, מנהלי עסקים. אינטרס אישי נתפס - הכתבה צריכה להדגיש את מה שנקרא בתורת השכנוע "אינטרס אישי נתפס", כלומר מה יצא לי אם אני אקרא את המאמר? אם נחזור לדוגמה הקודמת: ככל הנראה, אם אקרא את המאמר אוכל לדעת כיצד להרוויח במהירות רבה הרבה מאד כסף. מילות מפתח רלוונטיות - כאן הכוונה היא שחייבות להופיע מילות החיפוש שאותן אני ארצה לקדם במנועי החיפוש, למשל כותרת כמו: "המדריך השלם למרצים - עמידה בפני קהל". כמו שכבר ניחשתם, מופיע קהל היעד (מרצים), מופיע האינטרס שלהם (מדריך שלם) ובמיוחד מופיעות מילות המפתח שאותן רציתי לקדם במנועי החיפוש: עמידה בפני קהל.

3. הכתבה חייבת להיות מעניינת: כל הטיפים, הטריקים והטכניקות לקידום אתרים לא יסייעו במאומה, אם הכתבה לא תהיה מעניינת. זהו למעשה הטיפ שהיה אמור להופיע הראשון, לפי המדריך לקידום אתרים של גוגל. בלי עניין, אין קהל, בלי קהל, הכתבה חסרת משמעות (זה דיי דומה לזמר שכותב למגירה שלו בלבד, וגם אם יוציא את הדף מהמגירה - לאף אחד לא יהיה בו עניין).

זהו כמובן המדריך הראשון בסדרה. אני מקווה שהצלחתי לשפוך אור על הנושא הכל-כך חשוב הזה, שהרגשתי שחייב לזכות בתשומת לב מירבית.

בהצלחה ביישום הרעיונות על הכתב.

עופר לנגר,

מרצה לרטוריקה, תורת השכנוע ושפת גוף

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

פרופיל-יו. מאגר לחיפוש מרצים, מנחי סדנאות ויועצים

MORE-INFO

אודותינו

פרופיל U הינו מאגר רב-תחומי המציע מנוע חיפוש מרצים, מנחי סדנאות, מאמנים, יועצים ואנשי בידור. שאיפתינו היא הנגשת הידע למבקרים ויצירת מאגר פרסומי זול עבור ספקי השרותים.

שאלות נפוצות

הרצאות מעניינות לעובדים

בקרו בעמוד הפייסבוק שלנו

צרו קשר

מרצים? מנחי סדנאות? יועצים?

במידה שתרצו שנחזור אליכם עם פרטים באשר לתהליך ההרשמה או קבלת אינפורמציה נוספת על האתר - השאירו את פרטיכם וניצור עמכם קשר בתוך כ- 24 שעות.