התחברות

התחברות לחשבון

שם משתמש *
סיסמה *
זכור אותי

איך מכינים מצגת למשקיעים?

"בעל המאה הוא בעל הדעה", כולנו גדלנו על הפתגם הידוע הזה, אולם, לעיתים, יש צורך להעביר את אותה "מאה" מכיסו של המשקיע אל כיסי העסק שלנו, על מנת לאפשר תחילה או המשך עבודה של הפרויקט. זוהי מטרתה של המצגת העסקית הפונה למשקיעים הפוטנציאליים.
על מנת להגיע למצב בו יתאפשר לכם להציג את המצגת שלכם בפני המשקיעים, ישנם מספר כללים פשוטים שעליכם לזכור:
  • אתם "אחד מיני רבים" - כל משקיע עובר ברפרוף על עשרות ומאות בקשות בכל שנה, הבקשה שלכם צריכה לבלוט (לטובה, כמובן!) מתוך ערימת הבקשות האחרות. תוכלו להדהים את המשקיע בידע הנרחב שלכם, להתבדל בזכות ה-Added Value המבריק שלכם, או אפילו להלהיב אותו בדרך הגשת בקשה ייחודית, בתנאי שתתבלטו לטובה.
  • מקצועיות, מקצועיות ושוב מקצועיות - אם אין בידיכם את הכלים להוציא חומר מקצועי (ולו גם פניה ראשונית לצורך פגישת-מצגת למשקיעים), היעזרו באנשי מקצוע. אינכם חייבים להיות סופרמנים יודעי-כל. זו איננה בושה להיעזר במעצב מקצועי או במתרגם מקצועי לצורך ניסוח הפניה, אבל זוהי בהחלט בושה לשלוח מייל מגומגם באנגלית או תמונות וחומר רקע שאינם משיגים את מטרתם. אם המטרה היא יצירת רושם ראשוני טוב שיסקרן ויגרה את העניין של המשקיע - השקיעו בכך!
  • מה שולחים בפניה המקדימה? אולי עדיף שנדבר על מה לא שולחים בפניה המבקשת פגישה: לא מעמיסים בפרטים (לא ויזואלית ולא גראפית), לא שולחים חומר בעברית (אלא באנגלית), לא שולחים מסמכי וורד או אקסל (במקרה שאתם חייבים לשלוח צרופה למייל בחרו בפורמט PDF) ולא שולחים את התוכנית העסקית שלכם (אף סעיף זה נכנס תחת "עומס בפרטים").
המצגת עצמה
  • מקצועיות - בשלב זה, מקצועיות נחשבת לעמוד התווך של כל מצגת טובה למשקיעים: כלומר, מסרים וחומרים ייראו טוב יותר (ומן הסתם, אף ייצרו את האפקט הנכון) כאשר יועברו בפשטות, ללא תחכום מיותר, בצורה מתומצתת וב-10-15 שקפים ברורים ומדויקים. למרות שהוויזואליה חשובה, המשקיעים אינם בוחנים את יכולת בניית המצגות שלכם, אלא את העסק עצמו ואת רמת השליטה שלכם בחומר. לכן - השקיעו במידע עצמו ובשקפים סטטיים ולא באפקטים של טקסט מתעופף או הנפשות שונות.
  • חלקי המצגת - ככלל, ניתן לומר, כי מצגת טובה נחשבת לכזו, שגם לו היה המשקיע מעיין בה לבדו, ללא נוכחותכם, הוא היה מקבל תמונת מצב מלאה וכוללת של העסק או המיזם. לכן, נהוג לכלול במצגת מספר סעיפים: תיאור הצורך (או הבעיה אותה בא לפתור המוצר שלכם), מהו החזון שלכם כעסק (קצר וקולע), הצגת הפתרון (בדרך שעונה על הצורך), מצב השוק (מי הם המתחרים העיקריים ומה הייחוד שלכם על פניהם), המודל העסקי ודרך הפעולה שלכם (אסטרטגיה עסקית ושיווקית), הצוות ומצב נוכחי (נתונים שיתנו למשקיע תמונת מצב נוכחית).
לסיכום:
אותם 10-15 שקפים מתומצתים צריכים להכיל תשקיף כולל שיספק למשקיע את כל המידע הרלוונטי להחלטה שלו להשקיע דווקא בכם. כל נקודה במצגת צריכה להיות מתומצתת במידה כזו, שכשהמשקיע יעיין בה לאחר מכן, הוא יוכל לדעת בדיוק במה המדובר ולא יצטרך לדלות מנבכי זכרונו מה אמרתם בזמן הקרנת המצגת ומה הייתה הסיבה לכך שכתוב בשקף "אנחנו כרישים", למשל. מצגת מקצועית ומתומצתת עשויה לפתוח בפניכם את כיסיו של המשקיע, בעוד מצגת צולעת, עלולה ליצור לכם רושם שעלול להגיע לאוזניהם של משקיעים פוטנציאליים נוספים.

 

המדריך נכתב בשיתוף צוות Tack אסטרטגיות צמיחה
 

MORE-INFO

אודותינו

פרופיל U הינו מאגר רב-תחומי המציע מנוע חיפוש של מרצים, מנחי סדנאות, מאמנים, יועצים ואנשי בידור. שאיפתינו היא הנגשת הידע למבקרים ויצירת מאגר פרסומי זול עבור ספקי השרותים.

שמרו על קשר:

 

צרו קשר

מרצים? מנחי סדנאות? יועצים?

במידה שתרצו שנחזור אליכם עם פרטים באשר לתהליך ההרשמה או קבלת אינפורמציה נוספת על האתר - השאירו את פרטיכם וניצור עמכם קשר בתוך כ- 24 שעות.

לחצו כאן ליצירת קשר

מאמר מומלץ...
לחיות טוב שמי סרג'יו מוסקוביץ, מרצה לחוכמת הקבלה.מחבר הספרים "קבלה אוניברסלית" ו"ה... כיצד להתקבל בראיון עבודה? את מאמרי זה אני מייחד לנושא חשוב שמרבים לשאול אותי עליו: איך בודקים התא... הוכחה חברתית: איך לשכנע בהרצאות? מה הקשר בין מגבות לתורת השכנוע? מה בין קוסמטיקה ליכולת שלנו להעביר מסרים שכנוע... איך מרצים טוב יותר באמצעות הקול? ג'וליאן טרז'ר מנסה להבין מדוע יש מרצים מעולים שפשוט נרצה להקשיב להם? טרז'ר ... ספר הזוהר שמי סרג'יו מוסקוביץ, מרצה לעולם היהדות והקבלה, ואני רוצה לשתף אתכם בתע...