התחברות

התחברות לחשבון

שם משתמש *
סיסמה *
זכור אותי

קידום בפייסבוק בחינם לעסקים

עופר לנגר, מרצה לתורת השכנועשמי עופר לנגר, מרצה לתורת השכנוע ומייסד פרופיל U - המאגר הרב-תחומי הישראלי של מרצים, מנחי סדנאות ויועצים. בשנה האחרונה הקמתי גם קבוצת פייסבוק, וזרם הכתיבה הבלתי פוסק בנוגע לקידום, העלה בי את היוזמה לכתיבת סדרה של מאמרים העוסקים בנושא קידום בפייסבוק בחינם לעסקים, מתוך שאיפה להציע כלים חינמיים להגדלת הרווחיות מערוץ פרסומי זה - הפייסבוק.
 
בסדרת מאמרים זו אני מתכוון לסקור את כל הכלים הפרקטיים שקיימים ברשת להגדלת הרווחיות עבור כל עסק בכל תחום. אני מאמין ששיתוף ידע יכול לתרום לקהילה העסקית. בשורות הבאות אציע עבורכם ארגז כלים, שילך ויהפוך להיות גדוש יותר ומורכב ככל שסדרת המאמרים תתפתח.
חשוב לציין, שכל הכתיבה שלי נובעת מניסיון בקידום אתרים ומתוך פריזמה ייחודית שקושרת את הידע שצברתי בתחום לשדה המרתק והמעמיק של תורת השכנוע. כשאני אומר "תורת השכנוע" כוונתי היא לתחום שלם שעוסק בהבנת התנהגות צרכנים/גולשים באינטרנט. כולי תקווה שתוכלו למצוא ערך בסדרת מאמרים זו לשם פיתוח העסק שלכם.

קידום בפייסבוק בחינם לעסקים

אני נפגש עם המון אנשי עסקים ובעיקרם - מרצים, מנחי סדנאות, יועצים, מאמנים עסקיים, אנשי בידור וכן אנשי עסקים מתחומים מגוונים - ויש תחושה שבכל הצמתים בהם אנו פוגשים זה את זה יש דבר משותף אחד. המכנה המשותף הוא ללא ספק המפגש עם "מפלצת השיווק" האינטרנטית - פייסבוק. כל אותם אנשים הם מוכשרים, מרתקים וללא ספק הייתי ממליץ על כל אחד מהם, אבל מרביתם עדיין מחפשים את הדרכים הנכונות לקידום בפייסבוק.
מאמר זה מטרתו להניח את התשתית הראשונית לקידום בפייסבוק בחינם לעסקים וגם לפרטיים. נקודת הפתיחה של המאמר היא הנחת היסוד שיש ברשותכם אתר עסקי שתרצו לקדמו באמצעות הפייסבוק.
 קידום בפייסבוק בחינם לעסקים
Veluben, Facebook logo thumbs-up, August 2, 2013 via Wikipedia, Creative Commons Attribution

כלים חינמיים לקידום עסקים בפייסבוק

1.      Like Explorerהפעולה הראשונה שחשוב לוודא היא תמיד בדיקת המצב ההתחלתי של האתר שלכם. Like Explorer הוא כלי חינמי המאפשר לכם לבדוק את המצב של אתר שלכם על-פני הרשתות החברתיות: פייסבוק, טוויטר, לינקדאין, גוגל+, פינטרסט וסטמבל-אפון. אתם וודאי, שואלים את עצמכם, למה באמת חשוב לעקוב אחר האותות החברתיים? כיום, באלגוריתם לפי העדכון האחרון של גוגל, האות החברתי של גוגל+ נחשב לאחד המשתנים הקובעים את מיקומו של אתר. בעברית: אתר שיש ברשותו 500 פלוסים (מקביל ל"לייק" של פייסבוק, כנראה יקודם יותר מאתר שיש ברשותו 5 פלוסים (כאשר כל שאר המשתנים האחרים שווים). בהמשך אסביר זאת בהרחבה, רק אציין כעת: כאשר אתם מפרסמים מאמר שיווקי בפייסבוק הניעו את קהל היעד שלכם להביע את האהדה כלפיכם דרך האותות החברתיים – LIKE, SHARE, +1 וכדומה.

2.      Social Searcher או גוגל אדוורדסבדקו על מה בתחום שלכם כדאי לכתוב. אתרים אלו מציעים כלים ייחודיים שעשויים לספק לכם קצה חוט על אילו נושאים לכתוב. בסופו של דבר גם אם אתם מומחים בתחומכם, חשוב לכם להבין לעומק מה אנשים מחפשים בנושאים הללו. ייתכן שתכתבו מאמר – מרתק ככל שיהיה – אך ללא היענות מצד קהלי היעד שלכם, הטקסט עשוי למצוא את עצמו כעוד פוסט שיורד מטה מהר בקיר הפייסבוק שבו פרסמתם.

3.     הצטרפות לקבוצות – אחרי שבדקתם את מצבכם ההתחלתי יש לפעול בכמה ערוצים במקביל. הדבר הראשון הוא הצטרפות לקבוצות קיימות מתוך הנחה שיש מישהו שכבר צבר יוקרה, קרי, אנשים שעוקבים ומפרסמים אצלו בערוץ השיווקי לעיתים קרובות. השתמשו בערוץ זה כדי להעלות את המודעות לעסק שלכם. זכרו, כאשר אתם כותבים פוסט הוא תמיד יכתב באתר העסקי שלכם, ורק הפרסום של ה- URL (כתובת המאמר) ישמש אתכם להגדלת כמות הכניסות לאתרכם. הרעיון הוא להעלות מודעות לאתר העסק שלכם. ככל שתיצרו קהילה יותר גדולה של אנשים שחוזרים שוב ושוב לאתר הבית שלכם, כך תצליחו לבחון מגמות: אילו מאמרים גרמו להזמנות/רכישות באתר העסקי שלכם.
חשוב לי להעיר בשלב הזה, שכל ההסברים למונחים השונים יפורטו בהמשך.

4.     הקמת עמוד עסק –  בשלב הבא, שיתרחש במקביל, מומלץ לפתוח ערוץ שיווקי נוסף שבו כל פעם שתפיצו פוסט שיווקי, תלוו אותו גם בפרסום גם בעמוד העסק שלכם. הנה סרטון קצר באנגלית שמסביר כיצד עושים זאת ב- 6 דקות בלבד. 
לחצו כאן
למי שזה נשמע ג'יבריש פשוט יכול לחפש את הביטוי "איך לפתוח עמוד עסקי בפייסבוק" ביו-טיוב, וכל סרטון קצר עשוי לשרת את המטרה החשובה הזו. הקמת עמוד עסק היא חיונית כבר בשלב הזה, מאחר שכל פוסט שתעלו לפייסבוק יוכל להיות מפורסם גם העמוד העסקי.
במאמר ראשוני זה ניסיתי לספק כלים התחלתיים עבור כל בעל עסק ששואף ליישם קידום עסקי בחינם בפייסבוק ללא הוצאות מיותרות. על-אף שסט הכלים הללו נראים כמו מהלך מורכב, הם משמשים אותי ברוטינות השיווק היומיות שלי, ושימוש בכלים אלו צורך ממני 5 דקות לכל היותר בכל יום. אני מאמין ש"השקעה" זו תהיה רווחית עבורכם לטווח הארוך.

במאמר הבא אתמקד בטכניקות פרסום מאמרים בפייסבוק וכן אציע מספר כלים חינמיים נוספים לקידום עסקים בפייסבוק. בהצלחה לכולם !
 
מרצים, מנחי סדנאות, מאמנים, יועצים ואנשי בידור

מרצה

MORE-INFO

אודותינו

פרופיל U הינו מאגר רב-תחומי המציע מנוע חיפוש מרצים, מנחי סדנאות, מאמנים, יועצים ואנשי בידור. שאיפתינו היא הנגשת הידע למבקרים ויצירת מאגר פרסומי זול עבור ספקי השרותים.

שאלות נפוצות

הרצאות מעניינות לעובדים

בקרו בעמוד הפייסבוק שלנו

צרו קשר

מרצים? מנחי סדנאות? יועצים?

במידה שתרצו שנחזור אליכם עם פרטים באשר לתהליך ההרשמה או קבלת אינפורמציה נוספת על האתר - השאירו את פרטיכם וניצור עמכם קשר בתוך כ- 24 שעות.

מאמר מומלץ...
יקום מקביל שמי נדב ברקאי, מאמן אישי ותעסוקתי. הרבה פעמים אני שומע אנשים שמשתמשים במושג "יקו... הישג ישראלי: סרטו של היוצר ד"ר אמיר הר-גיל זכה בפרס הסרט הדוקומנטרי הטוב ביותר בפסטיבל הסרטים של בריטניה מציאות החיים בישראל רחוקה מלהיות פשוטה ושופעת קונפליקטים מורכבים ודילמות סבוכ... דוגמאות לשת"פ בתחום המו"פ הצבאי בין ארה"ב לישראל ומבט חטוף על התעשיות הביטחוניות האמריקאיות מאז סוף המאה ה19 ובעיקר מאז ראשית המאה ה20, ארה"ב נחשבת לחברה תעשייתית. מאמצע שנות ... הרצאה מרתקת על כוחה של שפת הגוף אמי קודי, פסיכולוגית חברתית, מומחית בינלאומית לשפת גוף, המובילה עם כמעט 17,000,000 (... ליווי בהכנת הרצאה ליווי מקצועי בהכנת הרצאה סוחפת ומדויקת לקהל שלך מיועד למרצים מתחילים שרוצים ל...