התחברות

התחברות לחשבון

שם משתמש *
סיסמה *
זכור אותי

3 כלים בשפת גוף שכל מנהל חייב להכיר!

עופר לנגר, מרצה לתורת השכנועאתמול העברתי הרצאה בפני למעלה מ- 800 איש בכנס נקסטקייס בגני התערוכה. כבר שני שאני עושה הרצאות למנהלים ואנשי עסקים אמנם אתמול הבנתי משהו חדש שעד כה טרם הבחנתי בו. אם יש משהו חשוב שלמדתי וחשוב לי להעביר הלאה הוא הדרך בה מנהלים מנהלים את שת הגוף שלהם.

לפני שאתייחס למקרה הספציפי, חשוב לי לומר לומר כמה מילים על מנהלים. אסייג מראש את דבריי בטענה שהאפיון הבא הוא נגזרת של סך כל המנהלים שפגשתי בחיי.

גיל: רוב המנהלים מעל גיל 30. היום הרבה מאד מנהלים מתחילים קריירה ניהולית כבר מגילאים צעירים מאד.
רמת השכלה: לרוב מדובר באנשים בעלי תואר ראשון ומעלה, או מי שלמדו קורסים בתחום הניהול
גישה: ראייה ברמת המאקרו. מדובר באנשים שיודעים להסתכל על מצבים ולראות את התמונה הרחבה. מאחר שהגיון מנחה את מרבית פעולותיהם, גישתם אל סיטואציות בחיים היא מערכתית, קרי, הבנה של הפונקציות שאנשים אחרים ממלאים וקשר שלה אל עבודתם-הם.
ערכים: בשל המפגש היומיומי שלהם עם עובדים ונותני שירותים, יש למרביתם כבוד אל בני אדם, והשיפוט שלהם כלפי אחרים נובע מהיחס שהם בעצמם זוכים לו.
התנהגות: התנהגותם היא לרוב מתונה, ומונעת משיקול וחשיבה רציונאלית.

פיתוח מנהלים

הרצאותיי לפיתוח מנהלים המתמקדום בשפת גוף, עוסקות באחד ההבטים המרכזיים ביותר שמטרידים מנהלים - היכולת שלהם להעביר את המסרים שלהם בצורה נכונה לעובדיהם, לספקי השירות ולגורמים השונים עמם הם באים במגע יומיומי. מחקר שבוצע בבתי ספר, גילה שמורים - או מנהיגי חינוך אם תרצו - גורמים לתלמידים שלהם להשיג ציונים גבוהים יותר ולהשגים לימודיים גבוהים יותר כאשר הם עושים שימוש בשפת גוף נכונה המלווה את מילותיהם. לעומת זאת, מנהיגי חינוך שהעבירו את אותם תכנים לתלמידים בעלי אפיון דומה, לא רק שגרמו לציוני התלמידים לרדת, אלא הם גם קיבלו משובים שליליים בסוף השנה על אופן העברת השיעור.

 

פיתוח מנהלים

SCA Svenska Cellulosa Akti, SCA CEO Jan Johansson and CFO Lennart Persson shaking hands, 29 April, 2011 via Flickr, Creative Commons Attribution

מרצים שעוסקים בתחומי הניהול:

המרצה דוד שרוני - הרצאה מרתקת על פריצת גבולות ויציאה מהארון שמשתק אותנו.
המרצה ד"ר חגי פולקמן - תהליך קבלת החלטות באמצעות חכמת ההמונים
המרצה בועז נחמד - התמודדות מול לקוחות קשים, ניהול קונפליקטים ניהוליים ומצויינות בשירות לקוחות.

כלומר, שפת גוף היא כלי שרת בידי מנהלים להניע את העובדים שלהם לפעולה. שפת גוף היא האמצעי שמסייע לסחוף את העובדים ולרתום אותם לביצוע משימות. אז הנה לפניכם 3 כלים חיוניים לשיפור שפת הגוף של מנהלים.

3 כלים בשפת גוף למנהלים:

1. הקול הסוחף - כאשר רוצים להניע עובדים לפעולה, השימוש באינטונציה סוחפת הוא כלי הכרחי. דיבור מהיר, כך נמצא במחקרים שונים, מגביר את קצב פעימות הלב ומאפשר למנהלים "לשחק עם האדרנלין" של עובדיהם. האטת קצב הדיבור, לעומת זאת, מסייעת לחילחול המסר בצורה יעילה יותר. יצירת הפסקות בין משפט למשפט, מעניק נופח דרמטי לקול ומייצר בקרב העובדים תחושה שהמילים של הדובר-מנהל נאמרות בלאחר מחשבה. משחק עם עצמת הקול, יוצרת הגברת הקשב והריכוז בשל חוסר המונוטוניות המונחלת לרטוריקה.

אחת מהשיטות של ברק אובמה ליצרת הדגשה על משפטים מסוימים היא "שיטת הסנדוויץ'". כלומר, הגברת עצמנת הקול, הנמכתו, ואז שוב הגברה. כאשר עצמת הקול מונמכת באופן דרמטי, היא יוצרת תחושה שהמשפט שבאמצע חשוב יותר משאר המלל. זאת מאחר שנמענים צריכים להתאמץ כדי להקשיב ולהבין את המסר שנמצא באמצא. כך נראית הנוסחה: [הגברת הקול עד נקודת הפיק] + [משפט בעצמת קול נמוכה] + [הגברת הקול שוב]

2. ידי הקסם - כאשר אנו מעוניינים להניע עובדים לעשייה, להסביר עצמנו בצורה טובה יותר ולייצר תחושת העצמה בקרב העובדים, אל לנוע לשכוח שלא דיי ברטוריקה טובה. קשה להסביר קורס שלם על שפת הגוף אותו אני מעביר באקדמיה, במשפטים בודדים בלבד. אמנם, הדרך הטובה ביותר להתחיל שימוש נכון בשפת גוף הוא קודם כל לדעת להביע את המילים שלנו בצורה טובה יותר באמצעות הידיים. 

הדגשת חשיבות, למשל, תסומן באמצעות האצבע המורה המופנית כלפי מעלה. מאחר שסימון זה מזכיר לאנשים את סימן הקריאה, התחושה המועברת היא של חשיבות. הדגשת נושא רגיש, תעשיה באמצעות יצירת צורה של O באמצעות האצבע המורה והאגודל. זאת מאחר שסימון זה מזכיר לאנשים תנועה של החזקת סיכה, הנתפסת בעיני רבים כהחזקה של אובייקט דק ורגיש. 

3. מבט הקסם - כאשר אנו מעוניינים לחבר את העובדים למשימה, לחבר את את העובדים אלינו כמנהלים חשוב מאד לדעת להשתמש במבט ככלי להשגת מטרה זו. מחקר מצא שכאשר מלצרים מתכופפים אל עבר הלקוחות שלהם, כך הם מצליחים להגדיל את כמות הטיפים שהם יקבלו בסוף הארוחה. הירידה לגובה העיניים היא שמצליחה לחבר אנשים שלא תמיד יש בינם קשר כה הדוק. הירידה לגובה העיניים במקרה של מחקר המלצרים, בעצם הצליחה להכניס את המלצר למעגל הקרבה שהלקוח שומר לרוב רק לחבריו הקרובים ביותר. חשיבות השמירה על המבט היא משמעותית, ובטח כאשר מעוניינים ללכוד את תשומת הלב של אחרים. כל מילה שלכם, וכל הנעה לפעולה צריכה להיות עם מבט הישר אל הנמען.

אלו היו 3 כלים קצרים וחשובים לשימוש בשפת גוף בצורה אפקטיבית. מאחל לכולם בהצלחה !

עופר לנגר, מרצה לתורת השכנוע.

מייסד המאגר הרב-תחומי הישראלי של מרצים, מנחי סדנאות ויועצים.


מרצים, מנחי סדנאות, מאמנים, יועצים ואנשי בידור

מרצה

MORE-INFO

אודותינו

פרופיל U הינו מאגר רב-תחומי המציע מנוע חיפוש של מרצים, מנחי סדנאות, מאמנים, יועצים ואנשי בידור. שאיפתינו היא הנגשת הידע למבקרים ויצירת מאגר פרסומי זול עבור ספקי השרותים.

שמרו על קשר:

 

צרו קשר

מרצים? מנחי סדנאות? יועצים?

במידה שתרצו שנחזור אליכם עם פרטים באשר לתהליך ההרשמה או קבלת אינפורמציה נוספת על האתר - השאירו את פרטיכם וניצור עמכם קשר בתוך כ- 24 שעות.

לחצו כאן ליצירת קשר

מאמר מומלץ...
יקום מקביל שמי נדב ברקאי, מאמן אישי ותעסוקתי. הרבה פעמים אני שומע אנשים שמשתמשים במושג "יקו... נומרולוגיה על-פי הקבלה   שמי סרג'יו מוסקוביץ, ואני עוסק בתורת הקבלה, בעל השגה ומומחה לנומרולוגיה כט... ליצנות רפואית מרכינה ראש לקומיקאי ספי ריבלין זכרונו לברכה שלום לכם, שמי שלומי אלגוסי, קומיקאי, ליצן ומרצה להומור וצחוק. הפעם בחרתי במ... תורת השכנוע: איך חברת שעונים הצליחה להגדיל את המכירות ב- 107%? איך חברת שעונים הצליחה להגדיל את המכירות שלה ב- 107% על-ידי עקרון הסמכות (Authority Princi... 3 כלים בשפת גוף שכל מנהל חייב להכיר! אתמול העברתי הרצאה בפני למעלה מ- 800 איש בכנס נקסטקייס בגני התערוכה. כבר שני שאני ...