התחברות

התחברות לחשבון

שם משתמש *
סיסמה *
זכור אותי

שלושה טיפים להעצמת מרצים

עופר לנגר, מרצה לתורת השכנוע

 

 

היום, הרצאתי בפני קבוצה מדהימה של מורים במרכז פסג"ה בבת ים, ואני רוצה לספר לכם על 3 תובנות שחשובות עבור מרצים, מנחי סדנאות וכל מי שעומד בפני קהל. הרבה מרצים משתמשים בכלים הללו וחשבתי שיהיה נכון לחלוק איתכם – כיאה לאתר שחרט על דגלו להעצים מרצים, מנחי סדנאות ויועצים – את התובנות הללו כאשר אתם בונים תכנים לקהליכם במטרה ליצור עוד הרצאה מעניינת:

 

מרצים

 בהרצאה על Micro Expressions במרכז פסג"ה בת-ים. עופר לנגר.

     1. גירוי – הייתה לי מרצה מדהימה בחוג לתקשורת במכללה האקדמית נתניה, שסטודנטים היו מציפים את השיעור שלה ויושבים מרותקים לכל מילה שיצאה לה מהפה. אני הייתי בהלם מהשקט שהיה שורר בכיתה כשהיא הייתה מדברת. סטודנטים היו משבחים אותה כאילו היא הייתה כליל השלמות בהתגלמותה. אני אומר בכנות, שבזמנו לא הבנתי מה היה סוד קסמה, אבל היא הייתה מרצה כל-כך מרתקת שלא באמת היה אכפת לי. לימים, לכשעבדתי במכללה הקשבתי במקרה לאחד מהשיעורים שהיא העבירה – כבר בזווית יותר ביקורתית – וכאן נפל לי האסימון. היא פשוט יודעת לשאול שאלות גירוי ! שאלה אחר שאלה, בונה בילד-אפ שכל שאלה יוצרת מתח לקראת השאלה הבאה. וזה סוד הקסם – שאלו שאלות בתשוקה, שאלו שאלות והובילו את הקהלים שלכם אל מחוזות הדימיון והסקרנות הבלתי נגמרת שטבועה ביצר האנושי.

     2.   ביצת קינדר – מחקרים מצאו שאדם ממוצע, רגיל מהשורה חשוף לכ- 3000 פרסומות ביום. כן, כן, 3000 פרסומות. אנחנו מוצפים כל יום באינסוף פרסומות, סרטונים קצרים, לינק אחד שמוביל ללינק אחר. החשיבה שלנו מוצפת בהמון גירויים בלתי נגמרים שמותירים שגורמים לנו לאבד עניין בשניות בודדות (מחקר מרתק מצא שגולש אינטרנט מאבד עניין מאתר תוך 19 שניות !) החשיבה שלנו הופכת להיות היפר-טקסטואלית, כלומר, משהו אחד מוביל למשהו אחר והעבודה של מרצים הופכת עקב כך להיות עוד יותר קשה. למה  ?! כי הם חייבים לתפוס את תשומת הלב שלנו – משימה שהופכת להיות קשה עוד יותר בעידן הנוכחי. לכן, אני רוצה לחשוף בפניכם טכניקה שגיליתי תוך כדי עמידה מול הקהל הישראלי הרצאה-אחרי-הרצאה. אני משתמש בזה בהרצאותיי ולדעתי זהו כלי מדהים ! – תסגלו לתוך הרצאותיכם את החשיבה של ביצת קינדר: תפתיעו את הקהל, תיצרו צפייה למשהו אחד ותתנו משהו אחר, תיצרו את התחושה שההרצאה שלהם היא כמו קסם שיוצר צפייה אחת ומפתיע עם משהו חדש ומרענן. אחד העקרונות התורת השכנוע (תחום המחקר בדוקטורט עליו אני עומל) נקרא חוק ההפתעה: היכולת שלנו ליצור צפייה ולספק את מה שהדמיון לא ציפה לקבל. נתניהו השתמש בזה בנאומו באו"ם שזכה לכינוי LET's TALK DUGRI, הוא עשה זאת שוב בנאום הברווזים באיפא"ק, פעם אחת עם נאו"ם הפצצה האיראנית. זו הדרך לקסם שישאיר את הקהל שלכם מרותק.

      3. סגמנטציה – הרצאה טובה, לדעתי, היא הרצאה שמצליחה לחלק את הקשב של הקהל על פני מרבד של סגמנטים. לאנשים אין באמת סבלנות לשמוע טקסט ארוך כאורך הגלות. הקהל הישראלי הוא קהל מגוון, מעניין, שונה, עם הרבה צבעים שמפרידים אותנו זה מזה אבל גם המון המון צבעים שמאחדים אותנו זה אל זה. סגמנטציה בבחינה זו היא היכולת שלנו כמרצים לפרק את ההרצאה או השיעור למספר מוקדי קשב וריכוז. ההרצאות הטובות ביותר בארץ, לדעתי, הן הרצאות שמשלבות בצורה שכלתנית בין מלל, סרטונים משעשעים או מרתקים, פעילות עם הקהל, בדיחות וסיפורים מצחיקים, תמונות, קול וחוזר חלילה. הסגמנטים הם בעיני מוקדי הכוח של הרצאה טובה, כי הם מצליחים להשאיר את הקהל בפוקוס. מבנה נכון של הרצאה הוא כזה שמצליח להשתמש פלטפורמה נכונה בצורה שתשרת את הטקסט.

עופר לנגר, מרצה לתורת השכנוע, רטוריקה ושפת גוף.

פרופיל U. מאגר לחיפוש מרצים, מנחי סדנאות ויועצים

 

 

מרצים, מנחי סדנאות, מאמנים, יועצים ואנשי בידור

 

מרצה

 

 

 

 

 

MORE-INFO

אודותינו

פרופיל U הינו מאגר רב-תחומי המציע מנוע חיפוש מרצים, מנחי סדנאות, מאמנים, יועצים ואנשי בידור. שאיפתינו היא הנגשת הידע למבקרים ויצירת מאגר פרסומי זול עבור ספקי השרותים.

שאלות נפוצות

הרצאות מעניינות לעובדים

בקרו בעמוד הפייסבוק שלנו

צרו קשר

מרצים? מנחי סדנאות? יועצים?

במידה שתרצו שנחזור אליכם עם פרטים באשר לתהליך ההרשמה או קבלת אינפורמציה נוספת על האתר - השאירו את פרטיכם וניצור עמכם קשר בתוך כ- 24 שעות.

מאמר מומלץ...
איך תשלבו הומור בהרצאה שלכם?   "להתחיל בבדיחה" – צמד מילים זה הוא ככל הנראה העצה הקלישאתית ביותר שתופיע ב... אישה - מתוך הרצאה על תורת הקבלה שמי סרג'יו מוסקוביץ, מעביר הרצאות על תורת הקבלה ובעל השגה רוחנית. אנוכי מרצה ומ... מהי שיטת 5 הכוכבים ? מאיפה היכולת האישית נובעת? אלו תכונות קיימות אצלנו? ומאלו תכונות מורכבת היכולת ... 5 דרכים להגביר את המכירות בעסק כל בעל עסק שואל עצמו שוב ושוב כיצד יוכל להגדיל את מחזור המכירות שלו. כשמדובר בחב... קידום עסקי - חלק א אז איך באמת ניתן ללפרסם את עצמכם בשדרות האינסופיות של האינטרנט ? איך ניתן להתמו...