התחברות

התחברות לחשבון

שם משתמש *
סיסמה *
זכור אותי

אפקט העיגון להרצאה מרתקת

עופר לנגר, מרצה לתורת השכנוע

 

אנדי הרינגטון הוא אחד מהשמות הבולטים ביותר בכל הקשור לתחום של עמידה בפני קהל. מתוך הרצאה מעניינת בה צפיתי, הוא התייחס לאחד העקרונות החשובים ביותר כאשר בונים הרצאה, סדנה, וכל תוכן פרונטאלי - חוק העיגון. מרצים - אתם לא תאמינו כמה פשוט וגאוני להשתמש בו !

 

כמרצים וכמנחי סדנאות אין ספק שלכל אחד ואחת מכן יש תכנים מעניינים ומרתקים להעביר לקהלים שלכם, ואין גבול לכמות התכנים והאפשרויות שאתם הולכים ללמד. אז איך ניתן בכל זאת לספק למאזינים שלנו תחושה של שייכות לתוכן שהם כלל לא מכירים ? כיצד ניתן להסביר חומר חדש כאשר אין לקהל עדיין את הכלים להבין את מה שאתם הולכים ללמד או לדבר אודותיו? זו בהחלט נקודה חשובה עבור כל מי שמעביר תכנים לקהלים שונים. כאן אנחנו נדבר על היכולת שלכם לעגן את האינפורמציה שלכם במשהו אחר שמוכר לשומע. ברגע שהנמען יכול להזדהות או לקשר את התוכן החדש לתוכן אחר ומוכר, הוא ללא ספק יכול גם להבין את התוכן החדש בצורה הרבה יותר טובה. בנושא זה נתייחס ל- 3 היבטים חשובים:

  • אוניברסאליות – כדי להבין מהו העיקרון הכל כך חשוב הזה, אני רוצה להפנות אליכם שאלה: האם קרה לכם פעם שהייתם בראיון עבודה, שבו הרגשתם שיש לכם כל-כך הרבה ערך להציע לחברה או לארגון שאליו רציתם להתקבל, והשאלה היחידה שהעסיקה אתכם היא תתקבלו או לאו ? זה בדיוק הרעיון של "אוניברסליות". אוניברסליות היא כאשר אנחנו שואלים שאלה או מספרים סיפור שוודאי קרה לכל אחד שיושב בקהל, באופן כזה שתצליחו לחבר את הנמענים לרעיונות שלכם.
  • סיפור – כאשר אתם עומדים בפני קהל או מדברים עם חבר, אתם עושים את זה כל הזמן. אתם אולי לא שמים לב כמה אנשים מתחברים אליכם, אבל הם בהחלט מתחברים עליכם כי אתם מספרים סיפור; אתם מדברים אודות פיסת חיים שקרתה לכם; ואתם עושים את זה כל-כך טוב כי כאשר אתם מספרים סיפור אתם מפעילים לאנשים שמקשיבים לכם אזורים מסוימים במוח. למעשה, כשאנחנו שומעים סיפור גם הצד השמאלי של המוח וגם הצד הימני של המוח מעורב במלאכה: הצד השמאלי מעבד את המילים ונתונים נוספים שמועברים בסיפור, בעוד הצד הימני מדמיין את הסיפור, רואה את התמונה הכוללת ומזהה תבניות ודפוסים. העיבוד במוח השמאלי הוא יותר אנליטי, ליניארי ומתודולוגי, לעומת הימני אשר מתעסק ב"כאן ובעכשיו", מבצע שילובים ומיזוגים ויוצר שלם מחלקים שונים. איך זה עוזר לנו ליצור מהלך שכנוע אפקטיבי? כשאנחנו מעוניינים להניע אנשים לפעולה – במיוחד בנושאים בעייתיים, קשים ועקרוניים – עלינו לספר סיפור שמאפשר לנמען לדמיין מציאות אחרת, מציאות בה ההצעה שלנו מתקבלת על הדעת, זאת מתוך התחשבות באתיקה ככלל יסוד במעלה.
  • פעילות – פעילות היא דרך מצויינת להמחיש את הרעיונות שלכם. בין אם היא פעילות שאתם בעצמכם יוצרים מעין משחק-במה מרתק עבור הצופים שלכם ובין אם זו פעילות שאתם מנדבים משתתף מהקהל, או אפילו פעילות שאתם מאפשרים לקהל שלכם להתנסות בה בעצמו ללא התערבות שלכם (רק השגחה ופניהול). הפעילות קשורה לעיגון כי היא מחברת רעיון תיאורטי עם משהו פרקטי שקורה כאן ועכשיו. 

אפקט העיגון הוא כלי שרת בידי אנשי הבמה, מרצים, מנחי סדנאות ונואמים לאורך כל ההיסטוריה להניע אנשים אחרים לפעולה. עיגון היא טכניקה שנלמדת רבות כחלק מלימודי NLP, בקורסים אקדמיים בתחום הפסיכולוגיה החברתית ומדובר באחד העקרונות הבולטים ביותר והחשובים ביותר להעברת תכנים בצורה מרתקת עבור כל סוג של קהל.

הרצאה מנצחת

Neon Tommy, President Barack Obama speaking at USC, October 22, 2010 via Flickr, Creative Commons Attribution

 אל תעניינו אותם - תרתקו אותם !

בהצלחה,

עופר לנגר 

פרופיל U. מאגר לחיפוש מרצים, מנחי סדנאות, ויועצים

 

 

מרצים, מנחי סדנאות, מאמנים, יועצים ואנשי בידור

 

מרצה

 

 

 

 

$1

MORE-INFO

אודותינו

פרופיל U הינו מאגר רב-תחומי המציע מנוע חיפוש של מרצים, מנחי סדנאות, מאמנים, יועצים ואנשי בידור. שאיפתינו היא הנגשת הידע למבקרים ויצירת מאגר פרסומי זול עבור ספקי השרותים.

שמרו על קשר:

 

צרו קשר

מרצים? מנחי סדנאות? יועצים?

במידה שתרצו שנחזור אליכם עם פרטים באשר לתהליך ההרשמה או קבלת אינפורמציה נוספת על האתר - השאירו את פרטיכם וניצור עמכם קשר בתוך כ- 24 שעות.

לחצו כאן ליצירת קשר

מאמר מומלץ...
ארץ זבת חלב ודבש שמי סרג'יו מוסקוביץ, מרצה ליהדות ולקבלה. מחבר הספרים "קבלה אוניברסלי... לגעת בהצלחה הבאה מה בדיוק הקשר בין מידת המגע ליכולת שלנו להפיק תועלת גבוהה יותר בפגישות עסקיות (... אבדת בת המלך  יום אחד אמר הרב נחמן מברסלב לפני כתיבת סיפורי מעשיות לסביבתו: מאחר שאני רואה... פרסום מאמרים בחינם ! חדש ! ! ! מעתה, תוכלו להעלות מאמרים לפרסום באמצעות טופס פשוט, נוח וידידותי למשת... איך תהפכו עצמכם למנהיגים? נלסון מנדלה, דוד בן גוריון, מנחם בגין, בנימין זאב הרצל, ג'ון פ' קנדי, עבור מרביתנו ...