איך להתמודד עם חרדת קהל?

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 דירוג 0.00 (0 הצבעות)
חרדת קהל

כולנו נדרשים להעביר פרזנטציה או הרצאה מפעם לפעם. סובלים מחרדת קהל? כמה טיפים פשוטים לנצח את החרדה

 

חרדת קהל הינה השכיחה ביותר מבין כל הפוביות. מדובר בסוג של חרדת ביצוע: כאשר אדם צריך לבצע הרצאה או נאום בפני קהל, הוא הופך להיות מודאג מאוד לגבי הופעתו, ובמקרים קיצוניים אף עשוי לחוות התקף חרדה של ממש. לעיתים קרובות, אנשים הסובלים מחרדת קהל מנסים להתגונן מפני החרדה על-ידי הימנעות מהופעה מול קהל או על-ידי התעמתות חזיתית עם החרדה בזמן הרצאות או נאומים. אולם, בדרך זו אותם אנשים רק מנציחים את החרדה, הופכים אותה לכרונית ולנוכחת בחייהם בכל רגע.

 

פעמים רבות אנשים שחווים חרדת קהל יתרכזו בלעבור את הסיטואציות הללו בלי להרגיש חרדה. הם יתרכזו בהרגשה שלהם, ולא במסר שהם רוצים להעביר במהלך ההרצאה. זהו מנגנון התמודדות נפוץ לאנשים הסובלים מחרדת קהל. ככל שאנשים מתקדמים יותר בחייהם ובקריירה שלהם, כך הם נדרשים לסיטואציות האלה יותר – והתמודדות בריאה ונכונה יותר עם התופעה הופכת להיות חשובה והכרחית יותר. אז מה עושים כאשר החרדה תוקפת? הנה כמה טיפים פשוטים להתמודדות עם החרדה באופן מידי ובריא. 

 

פעילות גופנית

 

ביצוע פעילות גופנית קלה ופשוטה לפני הרצאה, לקראת מצגת או לפני כל סיטואציה מול קהל מאיצה את מחזור הדם ומתוך כך מזרימה חמצן למוח. הליכה קצרה שתעלה את קצב הלב היא כלי אפקטיבי מאוד להתמודדות עם חרדה ולהפגת מתח ולחצים. פעילות גופנית מחדירה אנדו-מורפינים לגוף, המרגיעים אותו ומזרימים אדרנלין שגורם לגוף להירגע, להשרות תחושת ביטחון ולפעול כהלכה. 

 

ארגנו את המחשבות

 

לפני כל הצגה מול קהל, ארגנו את החומרים שאתם מתכוונים להציג בסדר כרונולוגי. אם צריך, אפילו בנו לעצמכם תסריט מסודר ומובנה של מה שאתם רוצים להגיד. אל תגיעו לא מוכנים – אם תדעו בדיוק מה המסר שברצונכם להעביר, בסדר הנכון ובניסוח המתאים, תוכלו לנקות את המחשבות ולא להשקיע אנרגיה בזיכרון. כשאנחנו במתח אנחנו מתבלבלים, דבר שיוצר עוד מתח. הבטיחו את המוכנות שלכם לאירוע כדי לנטרל את החרדה ולהעלות את הביטחון העצמי. 

 

שתיית מים

 

אחד התסמינים הנפוצים ביותר של חרדה הינו יובש בגרון. דאגו שתהיה לכם כוס מים לצדכם לאורך כל הפרזנטציה. המים יוכלו לסייע לכם עם התסמין הזה ולעזור בדיבור התקין. מעבר לכך, שתיית מים הינה דרך טובה ליצור פאוזות במהלך ההרצאה, לאפשר לכם לבצע פעילות שתהווה אתנחתא ושתעניק לכם כמה שניות להירגע. לא מומלץ לשתות משקאות עתירי סוכר וקפאין שאמנם מעלים את רמת האנרגיה במהירות, אך גם מורידים אותה באותה מהירות. 

 

קחו נשימה עמוקה

 

כאשר אנחנו נכנסים ללחץ, אנו חווים תופעה נפוצה הנקראת "היפר-ונטילציה" – כלומר, נשימה מהירה מדי המאיצה את הדופק ומגבירה את המתח הנפשי והפיזי, ובמקרים מסוימים יכולה אף להוביל לעילפון. במקרה כזה כדאי לנשום נשימות עמוקות ואיטיות כדי להסדיר את הנשימה, ובמקרה חמור של "היפר-ונטילציה" – לנשום אל תוך שקית אטומה. במהלך ההרצאה עצמה כדאי לדבר לאט ולקחת הפסקות בין נושא לנושא, כדי לאפשר נשימה תקינה ודיבור קוהרנטי.

MORE-INFO

אודותינו

פרופיל U הינו מאגר רב-תחומי המציע מנוע חיפוש של מרצים, מנחי סדנאות, מאמנים, יועצים ואנשי בידור. שאיפתינו היא הנגשת הידע למבקרים ויצירת מאגר פרסומי זול עבור ספקי השרותים.

שמרו על קשר:

 

צרו קשר

מרצים? מנחי סדנאות? יועצים?

במידה שתרצו שנחזור אליכם עם פרטים באשר לתהליך ההרשמה או קבלת אינפורמציה נוספת על האתר - השאירו את פרטיכם וניצור עמכם קשר בתוך כ- 24 שעות.

לחצו כאן ליצירת קשר