קידום עסקים בפייסבוק בחינם - כתבה שנייה בסדרה

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 דירוג 0.00 (0 הצבעות)
עופר לנגר, מרצה לתורת השכנוע
שמי עופר לנגר, מרצה לתורת השכנוע ומייסד המאגר הרב-תחומי הישראל של מרצים, מנחי סדנאות ויועצים. במאמר הקודם, קידום עסקים בפייסבוק בחינם – כתבה ראשונה בסדרה, הצעתי דרכים שונות להקמת התשתית השיווקית שלכם. במאמר זה נעסוק יותר בתוכן, או במילים אחרות, כיצד לכתוב פוסט בפייסבוק שימשוך המון צפיות (ראו קישור להעשרה בעניין זה).

כתיבת תוכן איכותי להגדלת ה- CTR

CTR משמעו Click Through Rate, או בעברית אחוז ההקלקה, הוא מונח מתחום קידום אתרים. אחוז ההקלקה, היא דרך לבחינת אפקטיביות של מסר פרסומי (למשל, מאמר שיווקי) על-ידי השאלה הפשוטה: כמה אנשים באמת הקליקו על המאמר ונכנסו לאתר שלכם. ככה אתם יכולים להעריך עד כמה הנושא עליו כתבתם הוא באמת מעניין, והאם זה ייצר לכם עוד רווח?

כדי לכתוב תוכן איכותי לא מספיק לדעת את הנושא אותו אתם משווקים יותר טוב, אלא חשוב להשתמש בכלים נוספים – מתחום תורת השכנוע, הרטוריקה והפסיכולוגיה החברתית – עליהם אפרט במאמר זה. כלים אלו נועדו להפוך את התוכן שלכם לאפקטיבי יותר, ולגרום לגולשים שלכם לשוב פעם נוספת לאתר. לצורך הגילוי הנאות, אציין שבחודש פברואר 2014 67.8% מהגולשים באתר פרופיל U היו גולשים חוזרים. כלומר, גולשים שנהנו מהתוכן, וחזרו אל האתר שוב. אספר לכם איך הצלחתי לעשות זאת:

תמונה שלכם שווה אלף מילים – היום בעידן האינטרנטי, והכל-כך ממוחשב ומנוכר, בני-אדם מחפשים שוב את הקרבה; הם מחפשים שוב את המקום האנושי מאחורי המסך. הסיבה העיקרית היא כי אנשים יכולים להזדהות יותר בקלות עם אנשים אחרים. לכן, כאשר כותבים מאמר בעל ערך, חתימה עם שם ומספר טלפון אינה מספיקה. חתימה היא אובייקט קר ונטול רגש. אין בה יכולת לעורר סימפתיה, גם אם לצידה יופיע פתגם מפורסם.

תמונתכם, הופכת את הכתיבה ליותר אנושית, יותר מעוררת הזדהות ומעניקה נופח אינטימי יותר לסגנון הכתיבה. כאילו יש מישהו שעומד מאחורי כל הטקסט החשוב הזה. כאן, כמובן, לא תמה המלאכה. ככל שתמונתכם תהיה איכותית יותר כך יתפסו את המוצר או השירות שאתם מציעים בצורה רצינית יותר. תחשבו בעצמכם, מה הייתם רוצים למצוא באתר עסקי שמוכר שירות או מוצר אותו תקנו במיטב כספכם: תמונה שצילמו מהאייפון או תמונה שצולמה בסטודיו? כאשר אתם כותבים פוסט שיווקי עבור העסק שלכם, מקמו את תמונתכם בראש המאמר והשתדלו שתהיה זו תמונת פנים (ראו דוגמה לעיל).

תמונות אנשים אל אנשים – חברה אחת ערכה מחקר על האתר שלה שבו היא הציגה את אותו עמוד עם שינוי קל: ל- 50% מהגולשים הוצג העמוד ללא תמונה של אדם, ול- 50% מהגולשים הוצג אותו עמוד עם אותו תוכן בדיוק, רק שכאן התווספה תמונה של אדם. אחוז הרווחים של החברה קפץ ב- 102% ! ! ! כלומר, תמונה של אדם הצליחה להעלות את הרווחים של החברה. נשמע הזוי, אבל זה דיי הגיוני. אנשים מתחברים לאנשים. כאשר אתם כותבים פוסט הוסיפו אליו תמונה של אדם כשהדגש העיקרי הוא על מבע פניו.
 
מרצים, מנחי סדנאות ויועצים. אתר פרופיל UThetaxhaven, Business Meeting, October 26, 2007 via Flickr, Creative Commons Attribution

עוד אותות חברתיים – באופן אידיאלי הייתם שואפים שכל גולש שקרא את המאמר השיווקי שכתבתם יהפוך להיות לקוח שלכם. מאחר שלא תמיד אלו הן פני הדברים, עדיין הייתם מעוניינים להרוויח בצורה כלשהי מאותו גולש שכרגע סיפקתם עבורו ערך (לאחר שקרא את המאמר), עדיין תרצו להפיק ממנו תועלת. אתם וודאי שואלים איך זה אפשרי? ובכן, זה אפשרי בהחלט. מבחינה פסיכולוגית, כאשר גולש קורא את המאמר השיווקי שכתבתם עבורו, הוא מרגיש לפחות מחויבות מינימלית אליכם. הרי נתתם לו ערך בחינם. כאן נכנס מרכיב חשוב בתורת השכנוע שנקרא עיקרון ההדדיות. אתם סיפקתם ערך ובכך יצרתם מחווה חינמית עבור הגולש, שכרגע חש – לפחות בצורה מינימלית ביותר – שהוא חייב להחזיר לכם בצורה כלשהי. הדרך החינמית, שבה יכול הגולש לגמול לכם על שירותכם, הוא פשוט לעשות Like, Share, +1  וכדומה.  

מדוע זה חשוב? כי לפי עדכון האלגוריתם האחרון של גוגל, אותות חברתיים מסוימים (בעיקרם גוגל 1+) משפרים את הדירוג של האתר שלכם במנוע החיפוש. ככל שהאתר שלכם יצבור יותר אותות חברתיים, כך הוא ידורג בתוצאות טובות יותר בגוגל. כאשר אתם כותבים מאמר חדש באתר שלכם, דאגו לשים את כפתורי האותות החברתיים במקום בולט מספיק במאמר. {nice1}

הנעה לפעולה – הנעה לפעולה הוא מושג מעניין מאד. בקידום אתרים קוראים לזה CTA, Call To Action. בואו ניקח דוגמה שלילית וקיצונית רק לצורך המחשה: כרגע כתבתם מאמר מרתק שמטרתו היא להגדיל את המכירות של השירות או המוצר שלכם; בסוף המאמר מופיע השם והטלפון שלכם. נו...ו....איך הלקוח הפוטנציאלי אמור להתלהב מהמוצר שלכם? איך הוא אמור להרגיש את אותה אנרגיה מדהימה שאתם חשתם כאשר כתבתם את המאמר? הוא לא.

הנעה לפעולה הם טקסטים קצרים הכוללים מילים בודדות בלבד, שנועדו לגרום ללקוח לעשות משהו עם המידע שסיפקתם לו. ישנן, כמה דרכים טובות לעשות זאת. הראשונה, היא כתיבה בצוויי: "הצטרפו עכשיו לשירות החדש !" השנייה היא שאילת שאלות רטוריות: "מחפשים שירות קל ונוח...?" כאשר הפואנטה היא שמאחורי שאלה רטורית מסתתרת תשובה ברורה ומובנת מאליה. השלישית, היא הוכחה חברתית: "300,000 איש כבר הצטרפו לשירות ! מה איתך?" וכאן ההגיון הפסיכולוגי אומר: שכאשר הרבה אנשים עושים משהו, אנחנו לא נרצה להיות היחידים שלא מצטרפים, או לחילופין, אם כל-כך הרבה אנשים הצטרפו, כנראה שיש פה משהו טוב. כאשר אתם כותבים מאמר, מומלץ לשלב בין שורות הטקסט לפחות משפט אחד המניע לפעולה המצודד בשירות או במצור שלכם.

המשך יבוא – המשך יבוא היא טכניקה טובה להגדלת כמות הגולשים החוזרים. אם מסתכלים על Funnel מכירתי (משפך המכירה). ניתן לראות שהרבה פעמים לקוחות שקנו ממכם את השירות הם לקוחות שאולי בפעם הראשונה הם נכנסו לאתר והתלבטו האם לקנות או לאו, אבל בפעם החמישית הם הפכו להיות לקוחותיכם. כדי לגרום להם לשוב לאתר שלכם ולהתלבט פעם נוספת, מומלץ לסיים את הטקסט במשפט שמותיר את הקורא עם מחשבה לעתיד, או משפט שמטרתו לגרום לקורא לצרוך פעם נוספת תוכן טקסטואלי שלכם. מחפשים דוגמה? מיד תבינו... כאשר אתם רוצים להגיד את כמות המבקרים החוזרים לאתר שלכם הוסיפו משפט סיום שמשאיר טעם של עוד.

הכלים הללו הם כלים מצויינים, ומוכחים סטטיסטית לשיפור האיכות של התוכן שלכם באתר. זכרו שללא תוכן איכותי, הכלים הללו אינם רלוונטיים. תמיד תהיו אמינים, וכתבו תוכן מעניין שאתם בעצמכם הייתם מעוניינים לקרוא, או כפי שחוזרים שוב ושוב על המנטרה צוותי הספאם של גוגל: כתבו עבור אנשים ולא עבור מנועי חיפוש. בהצלחה !
עופר לנגר, מרצה לתורת השכנוע.
 
 
 
מרצים, מנחי סדנאות, מאמנים, יועצים ואנשי בידור
 
מרצה

MORE-INFO

אודותינו

פרופיל U הינו מאגר רב-תחומי המציע מנוע חיפוש מרצים, מנחי סדנאות, מאמנים, יועצים ואנשי בידור. שאיפתינו היא הנגשת הידע למבקרים ויצירת מאגר פרסומי זול עבור ספקי השרותים.

שאלות נפוצות

הרצאות מעניינות לעובדים

בקרו בעמוד הפייסבוק שלנו:

צרו קשר

מרצים? מנחי סדנאות? יועצים?

במידה שתרצו שנחזור אליכם עם פרטים באשר לתהליך ההרשמה או קבלת אינפורמציה נוספת על האתר - השאירו את פרטיכם וניצור עמכם קשר בתוך כ- 24 שעות.

לחצו כאן ליצירת קשר