טיפים לקידום אתרי מרצים והרצאות !

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 דירוג 0.00 (0 הצבעות)

מרצים, מנחי סדנאות ויועצים רבות שואלים אותי את שאלת מליון הדולר: "איך האתר של המתחרה מופיע לפני האתר שלי ?". מרצים מנחים ויועצים לעיתים לא חשופים לתחום המרתק הזה שנקרא SEO (Search engine optimization או במילים אחרות קידום אתרים). מאמר זה פונה לכל מי שברשותו אתר אינטרנט המבוסס על מערכת ניהול תוכן (JOOMLA, WORDPRESS, DRUPAL וכדומה) והיה מעוניין לקדם אותו מעלה מעלה בתוצאות החיפוש של גוגל. מרצים יקרים, הטיפים הבאים משתמשים בשפה מקצועית אך הם מוסברים באמצעות דוגמאות פשוטות:

 

מרצים

 Rock1997, Internet1, 1997 via Wikipedia, Creative Commons Attribution

קידום הרצאות וסדנאות דרך הרשת

1. הפעילו כותרות המקושרות באמצעות לינקים מדף הבית אל העמודים בפנימיים  ובכל דפי המדורים / קטגוריות שלכם (למשל, כאשר קישור בתפריט הראשי מפנה לתת-אתר פנימי). קישורים של כותרות העושים שימוש במילות מפתח הוא הגורם החשוב ביותר ב- SEO (למשל, מגזין אינטרנטי על איכות הסביבה שמציג כותרת של תפריט הנקראת "איכות הסביבה"). זה נכון גם לגבי קישורים נכנסים מאתרים אחרים (backlinks) וגם לגבי קישורים פנימיים לעמודים בתוך האתר שלכם. טקסט העוגן (תוכן הטקסט של הדף) מספר למנוע החיפוש במה עוסק עמוד היעד.

2. השתמשו במילות מפתח חשובות בכותרות המאמרים שלכם (אם למשל נרצה לקדם את מילות המפתח "איכות הסביבה", אז כותרת למאמר עשויה להיות "טיפים לשמירה על איכות הסביבה"). אך זכרו: הכותרת של המאמר תהיה הכותרת ב-SERP (בעמוד תוצאות מנוע החיפוש), על מנת שהכותרת תצליח למשוך קליקים. אף גולש לא לוחץ על כותרת בעמוד התוצאות כאשר היא מלאה בשטויות (כמו למשל הכותרת: "איכות הסביבה, איכות הסביבה, איכות הסביבה,...")

3. הפכו מדורים / קטגוריות למילות מפתח (למשל, קטגוריה שנקראת "מאמרי איכות הסביבה").

4. גרמו למילות המפתח להופיע גם בקישורים (בדומה להערה לעיל).

5. ייעלו את כותרת האתר הגלובלית שלכם. נסו להעריך אם כותרת האתר הגלובלית שלכם (שם אתר ) חשובה להראות בעמוד התוצאות (SERP) מסיבות מיתוג. אם אתם לא מתכננים למתג את כותרת העמוד הראשי שלכם, אזי אין טעם להשתמש בכותרת הגלובלית. רק תנו לכותרת של כל מאמר להיות מה שמופיע בעמוד התוצאות. כמה שתפחיתו את השימוש במילים בכל כותרת וכותרת כך יותר רלוונטיות תינתן לכל אחת ממילות המפתח (למשל יש הבדל בין מאמר בעל 10 מילים המכיל את מילות המפתח "איכות הסביבה" לבין אותו מאמר המכיל כותרת בעלת 5 מילים המכילה את אותן מילות מפתח "איכות הסביבה").

אם אתם מחליטים להשתמש בכותרת הגלובלית לצורכי מיתוג, אזי לאחר כל כותרת הוסיפו מקף ואז רשמו את הכותרת הגלובלית של האתר. (למשל: "כתבה על התחממות כדור הארץ – מגזין איכות הסביבה לעולם טוב יותר !" כל מה שהופיע משמאל למקף היה כמובן הכותרת הגלובלית של האתר)

6. התקינו את מפת האתר (עמוד עם כל הקישורים הפנימיים) והוספו קישור למפת האתר בכותרת ב- Footer  של התבנית, כך שכל דף יקושר אל מפת האתר.

7. כתבו מאמרים החוזרים/מתמקדים ב 1-3 מילות מפתח בכל פעם. השתמש במילת מפתח החשובה ביותר בסמוך לתחילת הפסקה הראשונה. חובה לכתוב תוכן שבאמת עוזר לקהל היעד שלכם.

8. קשרו כל דף באתר שלכם לדף הבית שלכם באמצעות מילות מפתח החשובות ביותר בטקסט העוגן (למשל, כאשר תופענה מילות המפתח "איכות הסביבה" הן יקושרו באמצעות לינק לכתובת האתר הראשית שלכם). אתם יכולים להשתמש בקישור טקסט פשוט בכותרת התחתונה או שאתם יכולים לקשר את הלוגו בחלק העליון לאתר הבית.

9. השתמשו בסימון סמנטי נכון: <h1>לכותרת<h1> , <h2>עבור תת-כותרות<h3> וגם <p> עבור פסקאות.

10. בדקו את קובץ robots.txt שלכם – כך שלא יחסום את מנועי חיפוש מגישה לאינדקס תיקיית התמונות שלכם.

11. אנא שקלו להתקין –SEF URL (Search Engine Friendly). כלומר, ישנה אפשרות באתרים המבוססים על מערכות ניהול תוכן להפוך כתובת מסורבלת כזו:

http://www.profilu.co.il/content.php?s=51

לכתובת ידידותי למנועי חיפוש כזו:

http://www.profilu.co.il/index.php/articles-list/130-humor.html

(עמוד הניהול > מערכת > הגדרות גלובאליות > הגדרות SEO > קישורים ידידותיים למנועי החיפוש > בחרו באפשרות "כן")

12. שלחו את מפת אתר (קובץ XML ) לגוגל דרך Google Webmaster Tools

13. קשרו כל תמונה שהכנסתם לטקסט אל עמוד הבית שלכם וכן הוסיפו בתכונת ה- Alternative text מילות מפתח או את הסלוגן (כותרת האתר הגלובלית) של האתר (למשל, אם הוספתם תמונה, קשרו אותה בלינק לעמוד הבית וגם הוסיפו לה Alternative text שתואם לסלוגן שלכם: "מגזין איכות הסביבה לעולם טוב יותר!")

14. דאגו שמילות המפתח שלכם לא יהוו מעל ל- 1%-3% מסך הכמות של מילים בכל הטקסט.

15. לא פחות חשוב – יש ליצור טקסטים מעניינים (תוכן) וידידותיים למשתמש (מחולקים לפסקאות שיוצרות סדר והיגיון).

אלו היו טיפים מקצועיים לכל מי שצלל לעומק התחום המרתק של SEO ומעוניין לעלות במנועי החיפוש שלב אחד מעל המתחרים !

 

עופר לנגר,

מרצה, לתורת השכנוע, רטוריקה ושפת גוף

מייסד אתר פרופיל-יו. מאגר לחיפוש מרצים, מנחי סדנאות ויועצים

 

 

מרצים, מנחי סדנאות, מאמנים, יועצים ואנשי בידור

 

מרצה

 

 

 

MORE-INFO

אודותינו

פרופיל U הינו מאגר רב-תחומי המציע מנוע חיפוש מרצים, מנחי סדנאות, מאמנים, יועצים ואנשי בידור. שאיפתינו היא הנגשת הידע למבקרים ויצירת מאגר פרסומי זול עבור ספקי השרותים.

שאלות נפוצות

שמרו על קשר:

 

צרו קשר

מרצים? מנחי סדנאות? יועצים?

במידה שתרצו שנחזור אליכם עם פרטים באשר לתהליך ההרשמה או קבלת אינפורמציה נוספת על האתר - השאירו את פרטיכם וניצור עמכם קשר בתוך כ- 24 שעות.

לחצו כאן ליצירת קשר