בדרך להרצאה מנצחת !

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 דירוג 5.00 (1 הצבעה)

ישנן אינספור הרצאות העוסקות בנושא המרתק הזה, ואין ספק שכבודן במקומו מונח. עדיין ברצוני לסקור מספר נושאים שזוכים למעט מאד התייחסות, אך הם חשובים מאד לניהול הרצאה מנצחת - אמצעי שכנוע פארא-לשוניים (או בקיצור, היכולת של מרצים ליצר זירת מסרים מנצחת !)

 

הרצאה מנצחת

Acton Institute, The Best of Free & Virtuous Society, April 21, 2006 via Flickr, Creative Commons Attribution

טריטוריה. הייתי לאחרונה במספר הרצאות שהמרצים היו מעולים, החומר היה מרתק, אבל היו להם הרגלים של סימון טריטוריה בכלל לא ברורים. הם נטו להתהלך קדימה ואחורה בלי מטרה ברורה. כאן, כמרצים יש לכם השפעה עצומה על הקהל שלכם בעודכם מתהלכים באולם. מידת הקרבה לקהל ומידת הריחוק תקבע את היחס והתגובות אליכם לא פחות מאשר מה שאתם אומרים. באחת ההרצאות שנכחתי, הייתה למרצה נטייה להתקרב אל (כמעט לשבת על) המשתתפים באירוע. התקרבו לקהל רק כאשר אתם מעוניינים ליצור הזדהות עם המסרים שלכם (כאילו לחשתם להם באוזן משהו אישי) והתרחקו מהקהל כאשר הרמיזה לאינטימיות אינה נחוצה. בנוסף על כך, התרוצצות באולם אינה מועילה לכם. חשוב להקפיד ליצר תזוזה באולם בדיוק על מנת למנוע תחושה סטטית מרדימה, וחשוב לא פחות לשלוט באינטנסיביות התזוזה על מנת לא לעייף את עיני הצופים.

בנוסף, אני נתקל בהרצאות רבות שבהם המרצים - מרתקים ללא ספק - מתנדנדים שוב ושוב. לעין המקצועית הדבר מסמל התרגשות, אך לצופה בעידן המודרני - הדבר מעמעם את היכולת להישאר מרוכז במסר. היום, בעידן שכולו רווי בטבלטים, אייפונים ודומיהם, קשה מאד להתרכז במסר אחד כאשר ישנן הסחות בדרך.

הלבוש. לבוש הוא סמל סטאטוס, והוא מעיד על יוקרת המרצה לא פחות משהו מעיד על חוסר-יוקרתו. אין ספק שכאשר מרצים וותיקים מרגישים בנוח מול הסטודנטים שלהם (במיוחד כאשר מדובר במשרות קבועות) יש נטייה להפחית בחשיבות הלבוש. אך כולנו בני-אדם, וכולנו משבצים אנשים לתוך התבניות המנטאליות (ולעיתים הסטיגמטיות) שיש לנו בראש. אין מה לעשות, כאשר רוצים ליצור תדמית בעיני קהל היעד, חשוב לשמר אותה, להקפיד ולהיות אחידים. הדבר משול לחברה בעלת מיתוג שמחליפה כל יום את הלוגו שלה. הגדירו את מטרת המותג (שהוא אתם), צרו תדמית אחידה בלבוש, והקפידו לתחזק אותה כל הרצאה מחדש.

המרחב. מה זה בדיוק? האם יש למרצים את היכולת לשלוט במרחב כאשר כל פעם הם מופיעים באולם/כיתה אחרים? מסתבר, שהמרחב משפיע המון על יכולת העברת המסרים. מרצים צריכים לדאוג למרחב לא פחות משהם דואגים ללבוש איתו הם מגיעים להרצאה. כאשר בחלל החדר ישנם אובייקטים מסיטי תשומת לב - יש לדאוג לכך בתחילת ההרצאה. בין אם מדובר בכיסא או סטאנד מיקרופון ש"תקוע" בין המרצה לקהל ובין אם מדובר במצלמה שממוקמת בצורה לא אסטתית.

נושאים נוספים וחשובים לא פחות ידונו במאמרים הבאים. חשוב רק לזכור, שלעיתים בדרך להרצאה מנצחת, יש לקחת בחשבון מרכיבים סביבתיים. בהצלחה חברים !

עופר.

 

פרופיל U. מאגר לחיפוש מרצים, מנחי סדנאות, ויועצים

 

 

מרצים, מנחי סדנאות, מאמנים, יועצים ואנשי בידור

מרצה

 

MORE-INFO

אודותינו

פרופיל U הינו מאגר רב-תחומי המציע מנוע חיפוש מרצים, מנחי סדנאות, מאמנים, יועצים ואנשי בידור. שאיפתינו היא הנגשת הידע למבקרים ויצירת מאגר פרסומי זול עבור ספקי השרותים.

שאלות נפוצות

הרצאות מעניינות לעובדים

בקרו בעמוד הפייסבוק שלנו:

צרו קשר

מרצים? מנחי סדנאות? יועצים?

במידה שתרצו שנחזור אליכם עם פרטים באשר לתהליך ההרשמה או קבלת אינפורמציה נוספת על האתר - השאירו את פרטיכם וניצור עמכם קשר בתוך כ- 24 שעות.

לחצו כאן ליצירת קשר