הוכחה חברתית: איך לשכנע בהרצאות?

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 דירוג 0.00 (0 הצבעות)

עופר לנגר, מרצה לתורת השכנוע

מה הקשר בין מגבות לתורת השכנוע? מה בין קוסמטיקה ליכולת שלנו להעביר מסרים שכנועיים בצורה אפקטיבית יותר? ואיך לסחוף ולשכנע קהל בהרצאות? מאמר מרתק על הוכחה חברתית ותורת השכנוע יסביר הכל!

מחקרים הראו ש- 70% מהלקוחות בוחנים קודם כל את כמות הביקורות שמוצר קיבל לפני שהם קונים אותו; ועוד גילו כי ביקורות אלו הן אמינות פי 12 (!!!) יותר מאשר תיאורי המוצר שפורסמו על-ידי היצרן. חברת Kaya, המוכרת מוצרי קוסמטיקה הגדילה את כמות המכירות שלה ב- 22% בעקבות שיפורים פסיכולוגיים הכוללים הוספת כמות הלייקים (LIKE) אותם האתר שלה צבר בקרב הגולשים.


אז הנה סיפור קצר ומעניין... אחת היומרות הכי גדולות של כל בית מלון היא לגרום לשוהים לבזבז כמה שפחות כסף. איך מנהל בית המלון יעשה זאת? קצת משעשע, אבל מסתבר שאחוז ניכר מהבזבוזים של בתי המלון הם כביסות מיותרות של המבקרים. אז איך מנהל של בית מלון יוכל לשכנע את מבקריו לעשות שימוש חוזר במגבות במקום להשליך אותן לכביסה? אפשרות אחת היא להצביע על היתרונות של שימוש חוזר במגבות על איכות הסביבה. זה באמת מאד נחמד, אבל "איכות הסביבה" זה מושג מופשט שלאורחים בבית המלון קשה מאד להרגיש. אך עדיין תלייה, של שלט קטן המסביר את התועלות הללו הוביל לשיכנוע ולהיענות של 35% מהשוהים במלון בו נערך המחקר. אבל האם באמת יכולה להיות דרך שיכנועית טובה יותר?

מסתבר שכן… כאשר תלו שלט המציג את הממצא המרעיש  ש-"75% מהמבקרים ששהו בחדר הזה עשו  שימוש חוזר במגבות", הצליחו להעלות על השימוש החוזר במגבות בעוד 33% אחוזים. זו באמת תורה של שכנוע !

SOCIAL-PROOF

 

PEOSoldier, Brown Bath Towel, September 14, 2010 via Flickr, Creative Commons Attribution


רוברט צ'יאלדיני, מומחה בעל שם בינלאומי בתורת השכנוע,  לא יכל לנסח זאת יותר טוב: "אנשים יסתכלו על מעשיהם של אחרים כדי להחליט מה הם בעצמם צריכים לעשות."קצת מצחיק לחשוב שאנשים נוטים להשתכנע לא מהמחשבה על מה הם צריכים לעשות בסיטואציה נתונה, אלא ממה אחרים הדומים להם במאפייניהם היו ככל הנראה נוטים לעשות.

אז הנה השורה התחתונה למרצים: כדי ליצר הוכחה חברתית מוטב להציג בתחילתה של הרצאה סרטון תדמית ובו אחרים מספרים אודותיכם, קטע קצר שבו רואים אתכם מופיעים בתכנית בוקר של ערוץ 2, תמונות מתוך הרצאות בהן הופעתם בפני כמות גדולה של אנשים. זו ההוכחה החברתית שמייצרת עבור הקהל את התחושה שבאמת שווה להקשיב לכם! (אה..כן, וגם חשוב שבאמת תתנו אחלה שואו :)

 

בהצלחה !
עופר לנגר, מרצה לתורת השכנוע.
מייסד המאגר הרב-תחומי הישראלי של מרצים, מנחי סדנאות ויועצים.

מרצים, מנחי סדנאות, מאמנים, יועצים ואנשי בידור

מרצה

MORE-INFO

אודותינו

פרופיל U הינו מאגר רב-תחומי המציע מנוע חיפוש מרצים, מנחי סדנאות, מאמנים, יועצים ואנשי בידור. שאיפתינו היא הנגשת הידע למבקרים ויצירת מאגר פרסומי זול עבור ספקי השרותים.

שאלות נפוצות

הרצאות מעניינות לעובדים

בקרו בעמוד הפייסבוק שלנו:

צרו קשר

מרצים? מנחי סדנאות? יועצים?

במידה שתרצו שנחזור אליכם עם פרטים באשר לתהליך ההרשמה או קבלת אינפורמציה נוספת על האתר - השאירו את פרטיכם וניצור עמכם קשר בתוך כ- 24 שעות.

לחצו כאן ליצירת קשר