טיפים להרצאה נכונה

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 דירוג 0.00 (0 הצבעות)
עופר לנגר, מרצה לתורת השכנוע

 

 

 

האם יש מבנה נכון להרצאה מנצחת ? כיצד יכולים מרצים לסלול את הדרך ללבבותיהם של קהל שומעים גדול ? מהם הכלים ליצירת הרצאה שתפיל את הקהל פעם אחר פעם ? הנה 3 טיפים קריטיים !

 

 

 comedy_nose, Project 365 #169, June18, 2009 via Flickr, Creative Commons Attribution

1. מכרו את הרעיון שלכם. אחת הבעיות הגדולות ביותר שרוב האנשים בעולם נתקלים בהן היא שיש להם רעיון גדול, פטנט אם תרצו, אבל הם לא יודעים כיצד להעביר אותו בעצמה. התחושה הזו שיש לכם תוכן מרתק, משהוא גאוני שאתם רוצים להעביר אותו למישהו אחר, אבל אתם לא זוכים בהערכה הראויה לכם. למשל, כשאתם מספרים את הרעיון והאדם האחר פשוט לא מצליח לראות מה הסיפור הגדול בכל ההתלהבות שלכם. הרבה היו מקפלים את רגליהם והחזון היה נמוג ומתמסמס בשניות. הבעיה כאן היא כלל לא התוכן או המהות של הרעיון אלא אופן העברתו. אז איך בדיוק ניתן להתגבר על המכשלה הזו? האם יש עקרון אחד שביישומו נוכל לאלף את שומעינו בכל פעם מחדש? בהרצאה הפואנטה היא למכור, למכור ושוב למכור. למכור הכוונה היא לרתק בדרך שבה אתם מספרים את הסיפור, לשכנע בדרך שבה אתם סוחפים מעבר למילים, לאלף את השומעים עוד לפני שבכלל סיפרתם במה מדובר. אחת הדרכים הטובות ביותר לעשות זאת היא באמצעות שאילת שאלות. כאשר אנחנו שואלים שאלות, אני מגרים את הדמיון של בני השיחה שלנו. אם אתה רוצים להציג רעיון בצורה עוצמתית תגרו את הדמיון של הקהל שלכם עוד הרבה לפני שאתם מספרים לו על מה בכלל מדובר. אתם מעוניינים בדוגמה טובה? קראו שוב את השורות הראשונות של פסקה זו.

2. תהיו אוניברסאליים. כדי להבין מהו העיקרון הכל כך חשוב הזה, אני רוצה לתת לכם להתנסות בו. האם קרה לכם פעם ששמעתם ברדיו שיר שהמילים שלו גרמו לכם להתחבר כל-כך עמוק למסר, להרגיש שהחיוביות של השיר נכתבה בדיוק אליכם, והמוטיבציה הזו גרמה לכם לעשות משהו בנידון ולתחיל דף חדש בחיים? טוב, סביר להניח שבשלב כלשהו בחייכם שמעתם שיר עם מסדר חיובי, וגם סביר מאד שהוא עודד אתכם בצורה כה רדיקלית. זה קורה כמעט לכל אחד בחיים, בצורות שונות ומגוונות. אבל זה בדיוק הרעיון שעומד מאחורי עקרון האוניברסליות. כך ניתן לגעת באנשים. 

 

3. דברו עליהם, ולא רק אליהם. אתם יכולים להיות בעלי הרעיונות המבריקים והמעניינים ביותר, אתם ללא ספק יכולים להיות פריזנטורים מוכשרים ויפים מלידה, אבל אם לא תגרמו לקהל שלכם לייחס את הרעיון שלכם לעצמו – הקהל לא יצליח להתחבר לרעיונות שלכם במאת האחוזים. כאן מה שנחוץ הוא לגרום לקהל שלכם להשתהות, לגרום לשומעים שלכם לומר לעצמם: "וואו, הוא מדבר כרגע עלי !"  זהו למעשה הדבק הכי חזק שמקשר בין הרעיון שלכם לחייהם של מי שאתם פונים אליהם. כדי לדבר על הקהל ולא רק אל הקהל יש לעשות מחקר שטח לפי ההופעה: מי הם האנשים ? מה משותף לכולם ? האם המקום בו אתם מופיעים יכול להסייע לכם לקבל אינפורמציה נוספת שקושרת בין האנשים ? ככל שתצליחו לייחס את התכנים שלכם באמצעות דוגמאות לקהל שלכם כך תשפרו ותמנפו את היכולת שלכם לתפוס את תשומת ליבם ולהעסיק את מחשבותיהם במטרות אליהן כיוונתם מראש. 

העקרונות הללו רלוונטיים בכל סוג של עמידה בפני קהל. כדי להוביל קהל גדול במהלך הרצאה יש לנהוג בתבונה ולהכיר את רזי הנפש וסודות המוח האנושי.

 

 פרופיל U. מאגר לחיפוש מרצים, מנחי סדנאות, ויועצים

 

 

מרצים, מנחי סדנאות , מאמנים, יועצים ואנשי בידור

 

מרצה

 

 

 

 

MORE-INFO

אודותינו

פרופיל U הינו מאגר רב-תחומי המציע מנוע חיפוש מרצים, מנחי סדנאות, מאמנים, יועצים ואנשי בידור. שאיפתינו היא הנגשת הידע למבקרים ויצירת מאגר פרסומי זול עבור ספקי השרותים.

שאלות נפוצות

הרצאות מעניינות לעובדים

בקרו בעמוד הפייסבוק שלנו:

צרו קשר

מרצים? מנחי סדנאות? יועצים?

במידה שתרצו שנחזור אליכם עם פרטים באשר לתהליך ההרשמה או קבלת אינפורמציה נוספת על האתר - השאירו את פרטיכם וניצור עמכם קשר בתוך כ- 24 שעות.

לחצו כאן ליצירת קשר