חג פורים - הסיפור האמיתי!

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 דירוג 0.00 (0 הצבעות)
סרג'יו מוסקוביץ, מרצה לעולם הקבלה
שמי סרג'יו מוסקוביץ, מעביר הרצאות בחוגי בית על חכמת הקבלה ורזי היהדות, ובעל השגה רוחנית. במאמר זה ברצוני לספר לכם את ספור חג הפורים האמיתי, כפי שניתן לפרשו לפי תורת הקבלה.
ויהי בימי אחשוורוש, התקופה היא תקופת רצון המלך (הבורא הוא ההשפעה)לקדם את התפתחות החיסרון למילוי ההשפעה – במקום למילוי זמני (קליפות) – שעד כה התפתח בעולם. לכן קרא למשתה של 7 ימים (שבעה ימים קרי חסד גבורה, תפארת נצח, הוד יסוד מלכות). הספירות הן תכונותיו של הבורא. וקרא המלך לכל שריו ועבדיו חיל פרס, שרי מדינות ועוד... הכוונה לצבא השמים שהם העולמות דטומאה )קליפות משמען אהבה עצמית).
צבאות השמים הם הקליפות שתפקידן לא לתת לכל דכפין לעלות למלך אלא לבלבל אותם על ידי פיתויים זמניים וקשיים וסבל כדי שלא יעלו אל המלך. אלא רק גיבורים כמו מרדכי היהודי שעל אף כל הקושי לא נכנע. גם ושתי המלכה ערכה משתה לנשים, ושתי מלכות המלכוּת דקליפות (נשים קרי חסרונות). ושתי ערכה משתה לחסרונות האגואיסטיים למילוי זמני על חשבון הזולת. רצה המלך וביקש להביא את ושתי המלכה. אמנם המלכה סירבה לבוא כי הרצון האגואיסטי שלט עליה יחדיו עם האגו. שילוב קטלני זה גרם לה להרגיש מלכה ולא משרתת – שילוב שמנע ממנה לבוא. לכן סירבה לבוא כי טובת מראה היא שמובילה את האדם; תחושת יופייה ריחקה אותה מהמלך ומהטוב המוחלט. הדבר מסמל את ההתפתחות הגבוהה ביותר של האגו שכבר מרגיש חזק כמו המלך. לכן כתוב על האגו: "מלך זקן וכסיל."

 

חג פורים - הסיפור האמיתי

 

כעס המלך )הבורא) והבין על-ידי עוזריו (מלאכיו) כי החיסרון כבר אינו רוצה להיות נשלט על ידו; המלך קרא להביא לפניו חסרונות חדשים (נערות צעירות). כדי להערים על החיסרון הגדול שהתפתח מלחמה. ובמיוחד נערה בתולה (בתולה שעוד לא חדרו עליה הקליפות, קרי אהבה עצמית). אבל בשושן היה איש יהודי (ייחודי) בעל רצון עם כוונה להשפעה, ולו הייתה בת דודו שמת, ולקח אותה לביתו. גדלה הנערה אסתר תחת השפעת מרדכי בדרך ההשפעה "והייתה יפת תואר וטובת מראה." שגם חיצוניות ופנימיות יפות לה; וראה המלך את אסתר את כוח החיסרון בעל כוונה להשפעה והלך שבי אחריה; וצווה לתת לה את שבעת הנערות הראויות.ראויות כי הנערות מסמלות שלוחות של חסרונות זכים, שיעזרו לאסתר החיסרון לא לאהבה עצמית. והמלך המליך את אסתר תחת ושתי. הכוונה לרצון ההשפעה (אסתר)מעל לרצון אהבה עצמית (ושתי); ומרדכי יושב בשער המלך. מרדכי הוא שורש הנשמה, והוא יושב בשער המלך הבורא ומרגיש רצונות אהבה עצמית אשר רוצים לפגוע בהמן שהוא כולו השפעה.
בזמן זה אהב המלך את המן (האגו) כי עשה עבודה טובה על הרצונות בזה שפיתה אותם ובלבל אותם כדי שיתפתחו לדרגה הדרושה. וכך כל הרצונות משתחווים לאגו. כך שכל עובדי המלך משתחווים להמן. אבל רק מרדכי שהוא שורש הנשמה לא משתחווה לאגו.מרדכי לא משתחווה להמן; וכסיבה אמר מרדכי כי יהודי הוא. זה אומר שורש הנשמה נחשבת לייחודית. רצון זך להשפעה שאינו יכול להפוך לאוהב עצמו (אגואיסט). לכן מבקש המן להמית את כל שורשי הנשמה (היהודיים) כי הם לא מוכנים להתבלבל או ללכת אחר אהבה עצמית הפוך מהבורא. המלך שאהב את המן נתן לו רשות לעשות עם שורשי הנשמה כל אשר יחפוץ.
בינתיים ידע מרדכי, שורש הנשמה, את אשר המן רצה לעשות, נכנס לייסורים מעומק ליבו וצעק לשם לעזרה.בדומה לעם ישראל שצעקו לעזרה משמים בעבדות פרעה (האגו). רק אז מופיע משה. כך גם כאן מרדכי בלבוש שק כמו עני שאין בו אמונה צועק מעומק הלב לעזרה משמים למען שורשי הנשמה. סיפר בדרך לא דרך מרדכי לאסתר על המן הוא-הוא האגו שרוצה להרוג את כל היהודים שורשי הנשמה. בעקבות כך, בקשה אסתר מהמלך לעשות משתה ולהזמין את המן. בינתיים זכר המלך את הרצון הזך, מרדכי, שעזר לו להשפיע נגד הרוצים להמיתו ושאל את האגו: מה יעשה למי שהוא רוצה להודות. האגו חשב (המן) שמדובר עליו לכן המליץ על פרסום חוצות; ואז ניתנה לו הפקודה לעשות זאת למרדכי השנוא עליו מכל.
כאן הבין המן שזמנו קרב. הדבר מסמל את בו גמר התיקון שבו ההשפעה תנצח את האהבה העצמית. בזמן המשתה המן היה נוכח ובה בעת שאל המלך את המלכה: מה תרצי חצי מלוכה אתן לך. מדוע חצי? כי חצי זה מילוי וחצי זה חיסרון למילוי. הרי אין מילוי ללא חיסרונו, המלך והמלכה הבורא והמלכות.
ושתי ענתה כי יש צורר שרוצה (רצון רע)להרוג את כל רצונות ההשפעה. ציווה המלך לתלות את הרצון הרע... חג פורים מסמל את גמר התיקון, שבו סוף-סוף היהודים (הרצונות הזכים של אהבת הזולת) ינצחו את הרצונות לניצול הזולת. החג מסמל ניצחון של אהבה גלובלית וחיי הרמוניה לנצח. כל החג כולל את המן, מרדכי, אסתר והמלך; וכל המלחמות ביניהם מתרחשות בתוך האדם עצמו בפנימיותו. האגו והאגואיזם, עשיה לשם רווח עצמי אל מול רצון נסתר (מרדכי) הרוצה לעשות למען האחרים, ואסתר המלכות – היא הרצון שבו המלך יביא את כל התענוג הנצחי שלו. על כל אדם מעבר לתחפושות יש לחפש את חג הפורים בו בעצמו ולנסות להרגיש את התכונות הללו.
 
סרג'יו מוסקוביץ, מרצה לעולם היהדות וקבלה(052-707-6522)
פרופיל-יו. המאגר הרב-תחומי הישראלי של מרצים, מנחי סדנאות ויועצים.

 

מרצים, מנחי סדנאות, מאמנים, יועצים ואנשי בידור



מרצה

MORE-INFO

אודותינו

פרופיל U הינו מאגר רב-תחומי המציע מנוע חיפוש מרצים, מנחי סדנאות, מאמנים, יועצים ואנשי בידור. שאיפתינו היא הנגשת הידע למבקרים ויצירת מאגר פרסומי זול עבור ספקי השרותים.

שאלות נפוצות

הרצאות מעניינות לעובדים

בקרו בעמוד הפייסבוק שלנו:

צרו קשר

מרצים? מנחי סדנאות? יועצים?

במידה שתרצו שנחזור אליכם עם פרטים באשר לתהליך ההרשמה או קבלת אינפורמציה נוספת על האתר - השאירו את פרטיכם וניצור עמכם קשר בתוך כ- 24 שעות.

לחצו כאן ליצירת קשר